Zadzwoń Zapisy

Wsparcie dyrekcji w organizacji zajęć dodatkowych

Przedszkola i szkoły są miejscami, w których rozwija się przyszłe pokolenie. Jednakże, dyrektorzy mają natłok obowiązków i trudno jest im znaleźć czas na organizowanie zajęć dodatkowych...

Zajęcia dodatkowe dla dzieci w szkołach i przedszkolach. Rodzicu, dlaczego warto działać razem?

Przedszkola i szkoły podstawowe są miejscami, w których rozwija się przyszłe pokolenie, kształtują charaktery i przekazuje się wiedzę. Jednakże, dyrektorzy i pracownicy tych placówek często zmagają się z nadmiarem obowiązków i trudno jest im znaleźć czas na szukanie i organizowanie zajęć dodatkowych. Dlatego rodzice dzieci uczęszczających do tych miejsc powinni działać razem, wspierać i zachęcać dyrekcje do współpracy z firmami, specjalizujących się w zajęciach dodatkowych, jak w naszym przypadku - w warsztatach z robotyki. Dlaczego warto to robić? Oto kilka powodów.

Natłok obowiązków w szkole i przedszkolu

Dyrektorzy i pracownicy placówek edukacyjnych mają niewątpliwie jedno z najbardziej wymagających stanowisk. Odpowiadają za kształtowanie przyszłego pokolenia, bezpieczeństwo dzieci, organizację zajęć, współpracę z rodzicami i wiele innych spraw, takich jak planowanie budżetu. W związku z tym, często brakuje im czasu, by zajmować się jeszcze organizacją dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.

Robotyka Klubu Robota - zajęcia dodatkowe w Warszawie, które warto wprowadzić

Firmy takie jak nasza, Klub Robota oferują zajęcia robotyki z klockami Lego w Warszawie dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dlaczego warto wspierać i zachęcać dyrektorów do współpracy z takimi organizacjami? Oto kilka kluczowych powodów:

  1. Rozwój umiejętności praktycznych: Zajęcia z robotyki uczą dzieci programowania, budowania robotów i rozwiązywania problemów technicznych. Te umiejętności są nie tylko fascynujące i przyszłościowe, ale także przydatne w życiu codziennym.
  2. Rozwój kreatywności: Praca z zestawami Lego rozwija wyobraźnię i zdolność do tworzenia nowych rzeczy. Dzieci mogą projektować i budować własne konstrukcje, co pobudza ich kreatywność. Umiejętności te wykorzystają na innych zajęciach, szkolnych lekcjach, jak i na co dzień.
  3. Współpraca i rozwiązywanie problemów: Zajęcia z robotyki Lego często wymagają współpracy w grupie i rozwiązywania problemów. To doskonałe narzędzie do nauki pracy z innymi i rozwoju umiejętności interpersonalnych.
  4. Motywacja do nauki: Zajęcia te sprawiają, że nauka staje się ciekawsza i bardziej satysfakcjonująca. Dzieci uczą się przez zabawę i tworzą coś, co daje im radość i satysfakcję.
  5. Redukcja czasu spędzanego w świetlicach: Wprowadzenie zajęć dodatkowych, w tym zajęć z robotyki Lego pozwala dzieciom spędzać czas w sposób produktywny i rozwijający, zamiast spędzać czas w często przepełnionych świetlicach szkolnych.

Jaki wpływ mają rodzice?

Rodzice dzieci uczęszczających do przedszkoli i szkół podstawowych mogą odegrać kluczową rolę w zachęcaniu dyrekcji do wprowadzenia zajęć np. z robotyki. Oto kilka kroków, które mogą pomóc:

  1. Zbieranie informacji: Rozpocznijmy od zebrania informacji na temat firm i organizacji oferujących zajęcia dodatkowe. Dowiedzmy się, jakie są korzyści i jakie możliwości dają dzieciom organizowane zajęcia. Sprawdźmy opinie o firmie i oferowanych przez nią zajęciach.
  2. Kontakt z firmą: Skontaktujmy się z firmą w celu potwierdzenia możliwości wprowadzenia zajęć do naszej placówki, dopytajmy o szczegóły zajęć, płatności i pozostałe warunki. W naszym przypadku, firmy Klub Robota, kontakt może nastąpić poprzez formularz lub telefonicznie. Pracownicy firmy udzielą wszelkich informacji na temat warsztatów i uczestnictwa. Przekażą również cenne informacje, które można przedstawić w rozmowie z dyrekcją placówki.
  3. Kontakt z dyrekcją: Następnie mając już wszystkie potrzebne informacje, skontaktujmy się z dyrekcją naszej placówki, przedstawiając jej propozycję wprowadzenia takich zajęć. Warto podkreślić, jakie korzyści przyniosą one dzieciom, placówce i nam rodzicom.
  4. Wsparcie inicjatywy: Rozmawiajmy z innymi rodzicami, przedstawmy im nasz pomysł, spytajmy ich o zdanie. Im większe wsparcie ze strony rodziców, tym większa szansa na sukces inicjatywy.

Podsumowanie

Zajęcia dodatkowe z robotyki to doskonała okazja do rozwoju umiejętności dzieci, zarówno tych praktycznych, jak i społecznych. Jako rodzice możemy wspomóc dyrekcję przy wprowadzaniu takich inicjatyw. Współpraca z firmami takimi jak Klub Robota może przynieść ogromne korzyści dzieciom i pomóc w ich wszechstronnym rozwoju.